Duomenų privatumas ir atitiktis telemarketinge

Telemarketingas yra veiksmingas būdas įmonėms pasiekti potencialius klientus. Tačiau čia slypi pavojus pažiesti ES duomenų privatumo įstatymus ir taisykles. Todėl šiame straipsnyje apie tai ir pakalbėsime. Apžvelgsime svarbiausius ES dokumentus, kurie paaiškins kaip tinkamai užtikrinti, kad Jūsų telemarketingo pastangos atitiktų visus ES teisės reikalavimus.

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR)

Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas yra pagrindinis ES reglamentas, reglamentuojantis asmens duomenų rinkimą, tvarkymą ir saugojimą. Nors reglamentas pirmiausia taikomas privatiems asmenims, jis taip pat gali būti taikomas kalbant apie įmones.

Atitikties BDAR užtikrinimas

Siekdamos užtikrinti BDAR atitiktį, įmonės turėtų įgyvendinti toliau nurodytą geriausią praktiką:

  • Užtikrinkite, kad tvarkomi tik tie duomenys, kurie būtini konkrečiam telemarketingo kampanijos tikslui pasiekti.
  • Suteikite įmonėms teisę susipažinti su jų duomenimis, juos taisyti arba ištrinti.
  • Užtikrinkite, kad duomenys būtų saugomi saugiai ir apsaugoti nuo neteisėtos prieigos ar vagystės.
  • Apmokykite darbuotojus apie duomenų privatumo ir BDAR svarbą.

Dažniausiai pasitaikantys BDAR pažeidimai telemarketinge

Dažniausi BDAR pažeidimai yra šie:

  • Asmens duomenų tvarkymas kitais nei iš pradžių nurodytais tikslais.
  • Asmenims nesuteikiama teisė susipažinti su savo asmens duomenimis, juos ištaisyti arba ištrinti.
  • Nesaugus asmens duomenų saugojimas, dėl kurio kyla neteisėtos prieigos ar vagystės rizika.

Būtent duomenų nutekėjimo įvykiai dažnai turi didelį atgarsį visuomenėje ir gali padaryti didžiulę žalą įmonės reputacijai. Citi bee pavyzdys rodo, kad įmonės turi investuoti į duomenų apsaugą bei infrastruktūrą tam, kad informacija nepatektų į netinkamas rankas.

Įmonės taip pat turėtų reguliariai mokyti savo darbuotojus apie duomenų privatumą bei jo svarbą. Tik taip galite užtikrinti, kad visi telemarketingo veiksmai būtų teisėti ir legalūs.

Kuo skiriasi asmens ir įmonės informacija?

Telemarketingos kampanijos metu skambiname nepažįstamoms įmonėms. Tai yra galima, nes įmonių informacija yra viešai prieinama internete. Tuo tarpu asmens informacija nėra viešai prieinama ir yra apsaugota daugybės įstatymų. Gauti pranešimą asmuo gali tik tuomet kai tam duoda rašytinį sutikimą.

Kokia atsakomybė gresia už įstatymo nesilaikymą?

Už BDAR reglamento pažeidimus baudos įmonėms gali siekti iki 4% nuo metinių pajamų. Tai yra didelė suma, tačiau dar blogiau jeigu yra padaroma žala įmonės reputacijai. Ypač jeigu potencialiai nukentėję asmenys imasi teisinių veiksmų prieš įmonę. Todėl kiekvienai įmonei svarbu laikytis tiek BDAR tiek kitų įstatymų, nes tai tiesiog apsimoka.

Apibendrinant galima teigti, kad telemarketingas yra puikus būdas įmonėms pasiekti potencialius klientus. Tačiau jis turi atitikti ES duomenų privatumo įstatymus ir taisykles, ypač BDAR. Tikimės, kad šis straipsnis Jums buvo naudingas, o čia išvardinti patarimai įgyvendinami Jūsų įmonės praktikoje. Jeigu turite papildomų klausimų galite kreiptis adresu: info@lavasales.lt